20110316



C-vitamin

När du känner den där dunkande känslan i tinningarna efter att ha snurvlat hårt lite för många gånger, när det blir rent fysiskt ansträngande att förklara hur ett kariesangrepp uppstår och du inte kan luta dig över din patient utan att det blir en liten snorfläck i munskyddet- då är det dags att gå hem.
Kom hem, slocknade på soffan med nåt UR-program i bakgrunden, vaknade 1,5h senare i något totalförvirrat tillstånd. Det hade blivit dags att vitamin C-shocka kroppen och spä på erosionsskadorna ytterligare! Vad är väl en isning i en tand när man kan dricka god lemonad?
Imorgon ska jag göra minsta möjliga fysiska ansträngning. På sin höjd ska jag för att inte dö av uttråkning måla naglarna i guld och lyssna på Erik Hassle.
Nu nedbäddning i soffan igen och vänta på att Christofer kommer hem från rep så att han kan klia mig lite i nacken, det måste vara healing om något.

3 kommentarer:

  1. Åh Lisa jag känner så väl igen mig! Har varit jäkla förkyld idag med halsont, så man orkar verkligen inte prata mer än nödvändigt med patienterna!
    Vi har en äldre tandläkare på jobbet -när hon är förkyld stoppar hon in en bomullsrulle i vardera näsborre, på med munskydd och vips! Så slipper man snorproblematiken!

    SvaraRadera
  2. Bomullsrulle, det ska jag testa nästa gång! Tack för tips och pepp.

    SvaraRadera