20110326






Vårdagjämning
Vaknade upp efter operationen och kände mig så fruktansvärt tät i näsan. Shit också, tänkte jag. Nässprayen lär ligga hemma. Efter att sjuksköterskan plockat ut slangarna ur näsan kändes allt bra igen. Bra men snurrigt. Tittade på klockan; 9.10. 
-Hur länge har jag legat här?
-I en och en halv timma ungefär. 
Tittade på klockan igen, vad det skulle vara svårt att fokusera blicken då! 11.00?
- Frågade jag precis hur länge jag hade legat här?
- Hehe ja, klockan är 11 och du har legat här i ungefär en och en halv timma.
Snurrigt värre!

Vi har precis avslutat en lyxig helgfrukost. Färskt bröd, stora ostar och bär som får frukosten att smaka juli. Christofer berättade att det är vårdagsjämning idag och jag motsvarade med att jag trodde att det var tidigare i veckan, om inte förra. Men det lät trevligt, så vi kör lite vårdagsjämning-stämning här idag.

3 kommentarer:

  1. mmmm ser underbart gott ut!!! vi e ju nästan grannar , smyger över ngn morgon :)

    SvaraRadera
  2. Du är alltid välkommen hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Åh! Jag vill ha de där muggarna!

    SvaraRadera