20110402



1 april

Jag känner mig lurad- skulle det inte bli sol idag?
Mitt bidrag till gårdagens 1 april-humor var humor på så att säga sisådär hög nivå. En patient som fått mycket tandvård var äntligen på sitt sista besök och frågar längtande "det är sista besöket idag då?" varpå jag fäster blicken i hans ögon och gravallvarligt svarar "nej, det är minst fem gånger kvar".. Så drar jag för ovanlighetens skulle ut på det, utan att börja skratta vilket är fantastiskt olikt mig, innan avslöjar mitt alldeles unika lilla skämt jag just dragit. Sen skäms jag lite för att det plötsligt känns förbjudet att skämta på behandlingsrummet, men patienten är glad och tyckte att det var precis hans humor!
Jag lurade ingen mer den dagen.

Vad hittar ni på idag kära vänner? Själv är jag lite sugen på att ta med mig den här killen och åka till nordiska akvarellmuséet i skärhamn. Eller om man ska göra det imorrn. Vi får se, helt enkelt. Ska börja med att äta frukost, läsa ikapp lite bloggar och njuta av att det är lördag den 2 april.

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag hade troligtvis tappat hakan om jag hade varit den stackars patienten. Skönt att du berättade som det var i alla fall ;) Hoppas att ni får en mysig dag på museet!

    SvaraRadera
  2. Den var bra Lisa! Njut av vårvärmen (om ni har någon där uppe i norr ;)!)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. gilla skämtet! Håller med patienten, precis i min smak också! :)

    SvaraRadera
  4. :D den var bra!!

    SvaraRadera