20110403





En helg i gastronomins tecken

Jag vet inte vad som har hänt med min text. Jag gillar den inte, lyckas ej få tillbaka den gamla, men jag kan ju inte sluta blogga för det!
Bortskämd med god mat hemma, det är jag! Det måste vara få förunnade att leva tillsammans med en mästerkock. Jag älskar god mat och lagar det gärna själv, men Cribbe är fasen strået vassare och mycket mer påhittig! Igår bjöds det på rödspättafilé med potatis- och jordärtskockskompott med sidfläsk och persilja, och till detta en vitvinssås som tog mig till höjder på jupiters nivå. Medan jag sitter och bloggar lagar han idag en jordärtskockssoppa på gårdagens rester. Hade jag inte varit det redan skulle jag blivit nykär! Något annat som jag älskar är frukost på helgen. På vardagarna äter jag "frukost" på 2 minuter. På helgerna drar vi med täcken och kuddar till soffan, fixar gott kaffe, gott bröd, färskpressad juice och yoghurt med nötter och bär i. Vi kollar på Tilde de Paula och försöker lista ut vem den hemliga gästen är på tv 4's Nyhetsmorgon. Ibland sjunger vi med i låtarna som framförs á la Ann Sofie Von Otter, men oftast sitter vi bara och gillar morgonen. De där timmarna är guld värda!
I veckan beställde jag föresten vadd från panduro hos Sandra, som jag skulle stoppa mina amigurumis med. 160g tycker inte jag heller låter mycket men i vadd blir det ungefär en livsförbrukning med tanke på att mitt virkverk är ca 4cm hög. Hur som helst, resultatet ser ni ovanför- rätt söt va?
Annat som borde redovisas här är att vi var på nordiska akvarellmuséet i skärhamn idag och kollade på Julie Nords utställning Xenoglossy. Åk dit, den var väl värd ett besök!
Så, det var helgen det- i stora drag. Hoppas ni mår bra babys!

4 kommentarer:

  1. oooooh så söt.. vad duktig du är Lisa! kram

    SvaraRadera
  2. Hong Kong dancing queen4 april 2011 kl. 19:32

    Riktigt fin liten krabat! Och gud vad gott, killar som mutar en med mat är ju det bästa! Bra tips till alla singlar, mat är vägen till kvinnans hjärta!
    40 dagar sen är jag i Svedala! Puss

    SvaraRadera
  3. Åh va fin! Man ser verkligen att det är vadd av högsta kvalité :D

    Cribbes mat lät ju inte asäcklig du!!!

    SvaraRadera