20110417


Puta madre

Visserligen kan det här vara en riktig skitdag, men rubriken syftar på restaurangen vi var på igår. Puta madre ligger i Uppåt Framåts gamla lokaler på Magasinsgatan i gbg och känslan är burlesk á la 20-tal! Menyn uppvisar mexikansk husmanskost som är på riktigt. Tyvär valde jag mycket medvetet en maträtt som smakade peppakaksdeg, den tar jag inte nästa gång. Jag som älskar efterrätter gillade efterrättsupplägget som bestod i mastodontiska hembakade tårtor. Gillar man wienernougat måste man äta denna tårta, men varning för mastighetsschock! Bäst med kvällen var att Eva och Magnus var med. Jag fick sena födelsedagspresenter som "I'm with the band" av chefsgroupin Pamela Des Barres. Har ni läst den? Tänkte ta med den till Italien så efter det kan ni få en recension.

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Måste testas nästa gång vi är uppe i göteborg.

    SvaraRadera
  2. Ja! Och så var jag ju där med Din kusin, sammanträffande!

    SvaraRadera