20110419

Stavgång

Har ni testat det? På måndagar har vi en timmas så kallad friskvård på jobbet. Vanligtvis går vi till gymmet och pumpar loss men gör man inte det är det nu bestämt att man ska gå stavgång! Jag och Anna gav oss ut och tänkte bekymmersfritt gå Ytterby runt, men- det var ingen easy piece! Man tänker att det bara är att promenera i raskt tempo som vanligt, och svänga lite med armarna. Men icke!
1. Först ska stavarna monteras i rätt höjd, det var svårt och jag tappade tålamodet- Anna fick montera.
2. Man ska inte gå passgång (antar jag?) och ej heller i otakt- skitsvårt!
3. Man ser väldigt rolig ut om man är under 40
I alla fall jag och Anna. I samma byggnad där vi jobbar ligger ett äldreboende. När det är fint väder får de boende sitta på terassen i solen och götta sig. I måndags bjöds det dessutom på gratisunderhållning; jag och Anna marscherade fram och tillbaka och övade på att få in den rätta pendeln! Sedan avslutade vi med diverse stretchövningar med staven. Genomsvettiga och med träningsvärk i magen efter en timmas gapskratt var dagens friskvård över. Nästa vecka blir det gymmet igen!

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha inte lätt att se cool ut med stavar :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Jag blir sugen på att testa nu.

    SvaraRadera