20110220

Citronmuffins

Jag snörade på träningspjuxen och promenerade till Hanna som var på Hallerna. 
Solen strålade, fåglarna kvittrade, havet glittrade och den svenska början-till-vår-idyllen kändes i hela kroppen! Tills jag vurpade. Det var visst tokhalt, isgata! Jag har klarat mig hela långa vintern, trots att jag varje morgon genar nedför en brant isbeklädd slänt. En klassiker skulle ju ha varit att snabbt borsta bort snön, resa mig och fortsätta min promenad som om ingenting hänt. Se mkt opåverkad ut av fallet. MEN jag minsann skulle bryta trenden, skrek Aj som fan och satt kvar och såg grinig ut. Inte någon såg mig.


Väl hemma bakade jag citronmuffins efter det här receptet Citronmuffins
Varje gång jag bakar är det som att jag inte orkar läsa igenom hela receptet. Jag blir dessutom lika förvånad när jag märker att det behövs ingredienser jag inte har hemma, eller som en gång- att kakan skulle stå i ugnen i 8 timmar (no kidding). Det uppstår en sådan besvikelse, men det är det värt för att slippa läsa igenom receptet! Idag var det citronmarmeladen som fattades, men istället gjorde jag en lemoncurd och la i som funkade jättebra!


4 kommentarer:

  1. Det går lika bra med lemoncurd. Jag bjuder in mig själv på en muffins och inspektion av Mon Amie.

    SvaraRadera
  2. Sån är jag med när jag bakar. Kommer på allteftersom vad som behövs och ibland skiter det sig med alltihop då..

    SvaraRadera