20110221

Ida

Idag fyller den här tjejen 27 år! Det vill även säga att vi har känt varandra i 22 år. På dom åren har vi hunnit med saker som andra inte hinner med på ett liv. Vi har tex. haft nära döden-upplevelser i ett flygplan på väg till island, friserats i en bar, förlorat fotbollscuper, sett Kings of Leon och The Strokes i New York, bott på Gotlands sunkigaste hotell med Lotta, lekt vuxna i Stockholm som minderåriga, fått skorna bortsköljda av en våg i skagen, gått i varsin sko, spelat in filmen om Oss, tältat, jobbat idéellt, festivalat, hyrt en tågstation i lysekil, dansat magdans i turkiet, slått Peder i golf, livnärt oss igenom högstadieåren på muu chokladmjölk och jordgubbsglass, skejtat, borstat tänderna med salt för att få vitare tänder, bakat godis-paj, somnat på konserter, bott i rivningsobjekt brevid lägenheten som Fabian Bengtsson hölls kidnappad i..
Ett axplock.


Ida är inte bara snygg och fin utan otroligt klok. Hon vet precis vilka ord man vill höra när man behöver peppas, när man är glad eller ledsen och står alltid på min sida oavsett vägar jag väljer. Det var Ida som lärde mig skala räkor och ha tyngden på dalskidan. Hon tycker om mig även om jag inte har ätit på 3h 5min, och matar mig med dajmglass och kärlek. Idababy- I love you!

4 kommentarer: