20110223

Jag beter mig

Onsdagen bjöd på kurs i beteendevetenskap. Jag går en kurs för unga tandläkare där vi ses 1 gång i månaden och tar upp olika ämnen (varken golf, tennis eller segling), dagens var mkt intressant. Alla borde gå kurs i beteendevetenskap för det är sannerligen inte enkelt att bete sig! Jag använder meningen "alla borde" väldigt ofta, t.ex. Alla borde ha en bettskena. Åtminstone universitetsstuderande och småbarnsföräldrar (jag är inget av det, och behöver därmed ingen).
Hemma hade Christofer fixat god pasta och dukat så fint. Brevid min talrik låg det 2 paket! Herregud tänkte jag, är det redan april? Det var det inte. Kanske hoppades han på underverk efter dagens kurs? Jag blev hur som helst väldigt väldigt glad för en indisk kokbok samt en bok hur man virkar amigurumi (sånna där virkade små figurer)- TACK! Nu är jag inne på tradera och kollar virknålar. Snart kan jag också göra småtårtor och liemän- hurra!



2 kommentarer:

  1. Haha, jag tror vi alla behöver en dos av beteendevetenskapskurs. Det svåra är ju att man vet ju hur man ska bete sig, men utan mat i magen kan det ju bli en aning svårt att koppla kunskap till handling ibland :)
    Jag vill ha en virkad figur :) Pöss

    SvaraRadera
  2. Åh heja - en virkad lieman! Det vill jag också kunna göra :)

    SvaraRadera