20110313

 
Införskaffning av hund

Jajjamen, en vit tax i gips. Alldeles perfekt när man bor i lägenhet, den kräver absolut ingenting mer än några kvadratcentimeter att ha tassarna på. Är den inte fantastisk? Övriga kap jag gjorde på stan igår är anteckningsboken i leopard-siden (från Ordning&Reda) samt guldrosenknoppar. Sistnämnda tror jag dock att jag ska byta till vita porslinsrosor, det var liksom inte lika klatchigt i mitt hem som jag tänkte när jag valde färg. Det vart en mysig dag på stan. Vi strosade runt, gav varandra en generell uppdatering samt gick i flera för oss nya affärer (t.ex. vita tax-affären). Efter det bjöds det 85-årskalas hos mormor Karin Viktoria. Inte dåligt att fylla 85 och samtidigt ha namnsdag, det kommer förmodligen aldrig hända mig- om jag inte byter namn till Ottilia.

1 kommentar: