20110320


Igelkott

När jag var liten älskade jag igelkottar. Jag gav dom mat och vatten, döpte dom, och nu till det kanske mest spännande- jag ville lyfta upp dom, med bara händer. Ta tag i deras små kuttrande taggiga kroppar och mysa lite med dom. Av bilden att avläsa låg nog den största lyckan hos mig!
Någon berättade för mig att igelkottar var fulla med löss, en information som inte lät hindra mig. Min faster som bodde två gator nedanför ringde när igelkottarna var på besök i deras trädgård. Jag sprang då ut i garaget, rusade gatorna ner, men denna gång iklädd pappas arbetshandskar. Detta intresse är sedan många år tillbaka nedlagt.

5 kommentarer:

  1. Ha ha ha snacka om att se helnöjd ut!

    SvaraRadera
  2. hahaha ååh jag och lisa "lekte" också med igelkottar! Hos mormor! Mormor hade målat "sina" med falurödfärg på taggarna (!) så vi skulle veta vilka som var våra :D:D Åt dina också hundmat?

    SvaraRadera
  3. Testade aldrig hundmat, däremot banan- succé!
    Falu rödfärg, hahaha!

    SvaraRadera
  4. fan banan kanske man skulle testat ja! haha jaa mormor har humor! Varför hade vi inte detta som samtalsämne när vi fikade idag??????

    SvaraRadera
  5. Obegripligt. Vi får ta det nästa gång!

    SvaraRadera